God Jul!

Igår när jag passerade Sundsvall gav ett tunt snötäcke mig hopp om en vit jul. Men i kära lilla Nordmaling lös den med sin frånvaro. Vi har frost som på sätt och vis också är rätt fint.

Jag sitter i vardagsrumssoffan och framför mig sprakar en brasa och ur stereon strömmar julmusiken. Om en timme ska jag hämta mormor till jullunch och efter det fortsätter nog julaftonen traditionsenligt med Kalle, Knäck och Karl-Bertil.

God jul alla vänner, jag bjuder här på en inte riktigt rätt, inte riktigt färdig variant av en julmelodi.

Kommentera

