Vansbrosimmet genomlevdes

image

Årets sim var kallare än förra årets, vattnet var så pass kallt att de halverade sträckan.
Trots kylan var jag bra mycket lugnare än i fjol, det gick ju sist och d å var det ju dubbelt så långt tänkte jag. Trots dessa tankar var jag spänd när jag stod med min startgrupp och värmde upp. Det kalla vattnet fick mig dock att slappna av och koncentrera mig på andningen och simtagen. Efter ett par hundra meter var jag lugn och det hela kändes behagligt.

När jag sedan vände upp i Västerdalälven sänktes temperaturen ner till obehagliga nivåer men fårullsfettet höll förter och händer från att domna bort. Motströmspartiet var väldigt trångt i år och ibland fick jag simma hundsim för att ta mig fram.

I mål kom jag efter 38 minuter och 37 sekunder, och på väg för att hämta upp mina kläder började jag fryaa ordentligt. Ansiktet var så pass stelfruset att jag sluddrade när jag skulle prata. Väl inne i duschen släppte frossan och jag tinade upp, fårullsfettet ville dock inte släppa lika lätt. Trots flera tvagningar är mitt skinn fortfarande lite klibbigt.

Jag är mycket nöjd.

Ett svar to “Vansbrosimmet genomlevdes”

  1. Johan Andersson Says:

    Grymt!
    Jag har inte tagit mig dit än men börjar bli sugen på det. Fårullsfettet verkar ju lägga till en ny dimension till det hela ;)

Kommentera

