Är det äntligen över nu?

Jag har varit förkyld i två veckor. Inte bara förkyld heller, det har varit tydliga inslag av halsfluss.

Jag hade feber i en dryg vecka. Inte jättehög utan bara tillräckligt för att jag skulle må som en murken gurka. När jag har feber tappar jag allt intresse för allt, det mest kreativa jag orkade med var att byta Futurama-dvd i spelaren. Jag hade inte tillräckligt med intresse för att ens spela tv-spel. Det är slöseri med tid! Jag har inte gjort ett något, inte orkat måla en enda figur, inte skriva klart något av de halvfärdiga blogginlägg som bara dräller, inte bakat, inte städat. Inget.

Den Vanliga Förkylningen

Den Vanliga Förkylningen

Efter ett par dagar fick jag ögoninflammation och klegg hämtat från specialeffekterna till någon B:ig science fiction-rulle grumlade mitt vänsteröga. Ett par dagar senare var det dags för högerögat gå samma öde till möte.

Nu har jag inte  feber längre och mina ögon har lugnat sig, det är bara på natten som slagg pumpas ur tårkanalerna. Det som kvarstår är en ihärdig hosta, lite halsont samt nattliga svettningar. Hostan och halsen kan jag nog hantera men att varje natt vakna upp täckt av ett kallt lager svett och vara tvungen att byta sovplats för att madrass och täcke är för blött är mindre roligt.

Med lite tur lugnar svettningarna ner sig innan helgen och jag kan få mig lite ostörd nattsömn. Dagarna är rätt problemfria och jag har varit pigg hela veckan.

Är det äntligen över nu? Eller kommer det en andra våg om ett par dagar?

Etiketter: ,

Ett svar to “Är det äntligen över nu?”

  1. Johan Andersson Says:

    Det är början på zombieapokalysen. Har du kollat pulsen? ;)

Kommentera

