Tüki i frihet

Tüki save the humans som jag tipsade om för ett tag sedan är nu (senare än indikerat) tillgänglig. Hitintills har sju vackert tecknade sidor släppts.

En intressant bonus är de små notiserna till vissa sidor om inspiration samt historiska detaljer, bland annat får man veta att den förhistoriska (och fortfarande existerande) frukten Monkey Orange smakar söt-surt. Presentationen är tyvärr inte den bästa då sidorna är förminskade och man måste klicka på varje enskild sida för att få se den i full storlek. Detta gör att jag kommer nog läsa serien veckovis och den kommer nog inte att bli en del av min dagliga rutin. Det kan mycket väl hända att en sådan här serie bör läsas i större sektioner istället för att få ut så mycket som möjligt av den.

Historien har inte tagit fart ännu, men en stämning som blandar humorelement med allvar är redan tydlig och för tankarna till Bone. Tecknarstilen är välbekant, de tydliga linjerna och de kolsvarta skuggorna sätter en tydlig karaktär på sidorna. Ansiktet på titelfiguren påminner mig om någon, men det kan vara en illusion och endast bero på att stilen liknar den som användes i RASL.

Jag är fortfarande grymt peppad!

Etiketter: ,

Kommentera

