Tüki save the humans

Jeff Smith har alltid* varit en favorit och allt sedan RASL avslutades har jag väntat på att få något nytt att vänta på. Men nu är väntans tid över och jag kan vänta på riktigt. 1:a November påbörjas första ”säsongen” av Tüki save the humans, Jeff’s senaste projekt.

Credit Jeff Smith

Credit Jeff Smith (C)

Jeff ger som vanligt ut materialet själv men den här gången är webben det tänkta formatet. Enligt en intervju med newsarama kommer en ny sida levereras fem gånger i veckan i en fem veckor lång ”säsong” följt av en paus på två månader.

Serien låter onekligen intressant:

Almost 2,000,000 years ago, a great ice age gripped the earth, trapping all moisture in the polar icecaps, causing draught and upheaval in the rest of the world. Vast tropical jungles gave way to dusty grasslands, and all living creatures struggled to survive, including the many species of hominids. To avoid extinction, something had to be done.

This is the story of the first human to leave Africa.

Enligt uppgift ska serien trots sina fantasy-inslag vara förankrad i moderna teorier om människans uppkomst. Jeff’s tecknarstil och storslagna historier brukar falla mig i smaken så detta kommer vara något jag lägger till min dagliga rutin.

* Alltid definieras här som sedan 2005 efter det att jag läst det första Bone-albumet

Etiketter: ,

Kommentera

