Kallt vatten

I söndags deltog jag i Vansbrosimningen och hade väldigt roligt. Innan simningen hade jag en gnutta panik och kunde inte riktigt förstå hur jag kan ha varit så urbota korkad att jag ställt upp på något sådant här. Någon form av logisk del i mitt huvud envisades dock med att jag faktiskt har tränat och jag drog på mig våtdräkten smörjde in mig med ullfett och började värma upp tillsammans med min startgrupp. Väl i vattnet minskade oron snabbt eftersom jag var tvungen att rikta min uppmärksamhet överallt för att inte simma på mina medsimmare/bli påsimmad.

Redo för bad

Redo för bad

Vattnet var kallt men inte horribelt kallt. Det enda tillfället jag kände obehag var precis när jag fyllt våtdräkten med vatten, jag frös så att musklerna ofrivilligt spände sig och mina simtag blev hämmade. Efter en dryg minut hade våtdräkten värmts upp och jag vant mig lite och jag kunde simma avslappnat. När jag väl noterade bojarna som indikerade sträckan kvar till mål var 1200 det tal som stod skrivet och de sista tvivlen lättade, det kändes som hela företaget var görbart. Motströms var jobbigare men inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara och det lite kallare vattnet innebar inga problem. Banan smalnade också av och allt fler från senare startgrupper började komma ikapp vilket gjorde trängseln till ett av de större problemen.

Väl i mål kände jag mig glad och väldigt stolt.

Resultat:
Tid: 1:11:57.3
Placering: Delad 3684:e plats (bland herrarna)
Inställning inför fler Vansbrosimningar: Positiv.

Etiketter:

Kommentera

