Semestern som inte var är över

Mitt fyra veckor långa arbetsuppehåll är sedan två veckor tillbaka över och jag har kommit igång med arbetet på Lasermax Roll Systems och jag känner mig rätt hemma i kontoret. Jag har mycket färre kollegor nu men de är trevliga allihop, de har till och med liknande musiksmak vilket är lite ovanligt.

Jag har än så länge haft mycket att göra med att sätta igång revisionshantering samt sätta upp ett ärendehanteringssystem. Det har tagit lite tid men jag har lärt mig mycket om apache och hur cgi fungerar.

Utöver rena sysslor rörande systemadministrering har jag fått arbeta med en skrivar-simulator och börjar komma in i kodbasen och känner att jag bidrar. Det viktigaste är ändå att det är helt nytt och jag lär mig saker och ting hela tiden. Jag är rätt van vid att arbeta i linux-miljö men när det blir åtta timmar om dagen och delvis i kärn-moduler är det lite besvärligare och vattnet är endast delvis kartlagt. Mycket nytt, mycket skoj!

Kommentera

