Semestern blir inte av…

…eftersom tekniskt sett är jag arbetslös. Om en månad börjar jag på Lasermax Roll Systems och idag var sista dagen på Nibe.

Sista veckan har varit stressig och jag hann inte med allt jag hade tänkt, dokumentation har skrivits, fixar av kod jag inte varit nöjd med har lagts in och utöver sådant har ett par panikärenden kommit in och tagit mer tid än jag velat.

Tiden på Nibe har varit lärorik och jag har träffat många roliga människor, man kan säga att arbetsuppgifterna har varit spännande men det har varit kollegorna som förgyllt dagarna.

Jag har fått jobba på många olika nivåer, bitvis hanterat lågnivå programmering och drivrutiner, bitvis skrivit mer eller mindre komplexa datatyper. Vissa dagar har jag knappt suttit vid mitt skrivbord utan sprungit i fabriken och försökt förstå vad som gör att det sprutar vatten okontrollerat ur samtliga maskiner, andra dagar har jag fått sitta och modifiera kretskort för att kunna testa nya kretsar. Vi i ELK-gruppen har haft relativt god sammanhållning och har haft ett par roliga aktiviteter utanför jobbet, bland annat brädspel och kanot-paddling.

Lasermax Roll Systems har jag väldigt dålig koll på men jag ser fram emot att ta reda på hur de är. Jag är bekant med några av mina blivande kollegor och de verkar roliga och bra att ha att göra med så jag är säker på att det ska gå bra.

Tack till folket på Nibe för att ni gjort min tid på företaget till det den varit, nu mot nya äventyr!

Etiketter: , ,

Kommentera

