Retro-Podcasts!

Sedan LKML-podcasten upphörde uppdatera och med C64-takeaway’s pågående omdefiniering av ”oregelbunden” har jag inte lyssnat på så många podcasts, men sedan jag hittade Commoflage och Bitar till kaffet har jag haft en del att lyssna på.

(CC) Original hämtat från http://www.mesclasonora.com/

Commoflage spelar remixar av C64-musik (eller ”sid-ar i nya kläder” som dess slogan lyder) och sedan senaste avsnittet har även orginalmusiken figurerat frekvent.

Bitar till kaffet (uttalat Bittar till kaffet) spelar musik från allt från spektrum-datorer till Atari och Amiga. Podcastens värd verkar ha goda kontakter med demoscenen vilket innebär att det är ofta musik från demos tillsammans med allehanda anekdoter.

Nu när min podcast-aptit har vaknat känner jag att jag skulle vilja följa fler, därför mottager jag tacksamt tips på fler podcasts!

Etiketter: , , , ,

4 svar to “Retro-Podcasts!”

  1. Johan A. Says:

    ”Obiter dictum” är min personliga favorit.

    http://www.odpod.se

  2. Mikael Says:

    Jag följer The History of Rome som handlar om just Romarrikets historia. Podcasten tar sin början i grundandet av Rom och vi är nu framme vid 420-talet. Mycket intressant!
    http://thehistoryofrome.typepad.com/

  3. akeinexile Says:

    Johan: OD var en riktig hit måste jag säga semifilosofisk popkultur, tack för den.

    Micke: Jag ska kolla upp din Romerska historia.

  4. Johan Says:

    Odpod är jag helt beroende av :)

    har ramlat på några till poddar som är vettiga:

    P3 spel – live på söndagar, podd på onsdagar (tror jag). Refererar ofta till retro prylar och skön stil.

    Odpod tipsade om http://www.causticsodapodcast.com/ Har lyssnat på ett par avsnitt och den är helt ok, får se hur länge jag håller i den :)

Kommentera

