En aning långsökt

Förra helgen var det maskeradfest med temat kändisar och jag kom vid något tillfälle på att jag skulle vilja gå som Douglas Adams, problemet var att det var problematiskt att hitta något som var typiskt Douglas Adams-aktigt. De bilder man hittar på honom ser han ut som en medelålders man med kläder.

Douglas Adams ser ut så här

Douglas Adams ser ut så här

 

Tidigare såg han ut så här

Tidigare såg han ut så här

Jag funderade länge och väl och kom en sen kväll på att han är en författare och alltså mest känd för sina ord, de jag specifikt kom att tänka på var ett citat jag läst:

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

Utifrån detta skapade jag en kostym, själva skapandeprocessen var kort och jag skrattade hela tiden (åtminstone inom mig). Resultatet:

En förbi swooshande deadline

En förbi-swooshande deadline

Denna konstruktion såg till att när jag rörde mig snurrade deadlinen förbi. Tyvärr förstod ingen vem jag var utklädd till, och en roterande skylt är inte lika praktisk i en folksamling som man kan tro.

Etiketter: , , ,

4 svar to “En aning långsökt”

  1. paleksworld Says:

    Det var verkligen en rolig idé! När man väl förstår vad det handlar om så ligger man ju på golvet och garvar.

  2. Lisa Says:

    Å, jag tycker det var väldigt fint!! Jag hade förstått direkt, det är mitt favorit-DG-citat :D

  3. Marcus Says:

    Vad är det för barbarer du umgås med? Förstod de inte den uppenbara referensen? Illa är vad det är. Dagens ungdom är inte vad den var när jag var ung.

    :)

  4. akeinexile Says:

    Marcus: Jag tycker också att det är lite märkligt…

    Lisa: Det är ett fruktansvärt bra citat, och bör användas så ofta som möjligt.

Kommentera

