En lugn helg i Oktober

Vid midnatt slutar min första helt lediga helg (inga resor och bara två timmar jobb)sedan augusti, och det har varit fantastiskt skönt. Vad gör man då när man är ledig? Svaret är olika saker. Bland annat

  • Spelar datorspel, jag spenderade säkert fyra timmar igår eftermiddag till att spela  Beneath a Steel Sky. Jag lyckades ta mig en våning närmare marken och skratta ordentligt åt

– You need a Rad-suit to go in there.
– What? this suit is TOTALY rad

  • Blir bortbjuden på vin och ost med trevligt sällskap.
  • Lagar god mat, Ugnsbakade rotsaker, belugalinser och en Mangosallad som lördagsmiddag och Tomatsoppa med svarta bönor till söndagsmiddag.
  • Jobbar, fast inte så mycket.
  • Går på en Geocaching-runda och stövlar runt i skogen samt klänger runt under broar.
En väl utmärkt geocache

En väl utmärkt geocache

  • Lagar hålet i fickan på mina svarta jeans.
  • Fortsätter färglägga min påbörjade Eldar-armé. Detta är en helt fantastisk syssla, jag är inte särskilt duktig men det är makalöst avslappnande. Än så länge har jag inte särskilt stor armé men förhoppningsvis kommer den växa.
Mina påbörjade Warp Spiders

Mina påbörjade Warp Spiders

 

Etiketter: , , , , , ,

4 svar to “En lugn helg i Oktober”

  1. wenner Says:

    Låter som en härlig helg.

    Själv har jag spelat eve men även målat imperial guard nr 71-75

    Vi får spela någon gång!

  2. akeinexile Says:

    Så du spelar fortfarande Eve? Är det fortfarande många aktiva spelare där?

    Jag spelar gärna ett parti mot dig, men om mitt minne inte sviker mig kan jag inte räkna med vinst…

  3. wenner Says:

    Jo då. Hade en kille på jpbbet som lurade tillbaka mig nu under hösten. Eve är fortfarande relativt stort. Runt 50k spelare online vid varje tillfälle. De kör ju med en persistent värld så alla som spelar spelar tillsammans eller egentligen mot varandra som de kapitalisriska svin vi är :-)

    Men en 40k match vore roligt. Jag har ett bord och halv stad vi kan spela på. För tillfället ca 1700p guards och lite orcs o space marines. Kan nog egentlogen när som helst. Ska dock till italien denna vecka

  4. Mikael Says:

    Beneath a Steel Sky har jag inte spelat på år och dag! Kollade på Wikilänken, och där står att spelet är från 1994. Trodde det var äldre än så. Bra spel hursomhelt.

    Måla GW låter som en kul syssla! Har funderat starkt den sista månaden eller så att köpa en starterbox med färg och komma igång med målandet igen. Vill så gärna måla High Elves. Men det känns lite onödigt att köpa färg etc. då jag har hur mycket färg och modeller liggandei Sverige. Fast där gör de ju ingen nytta=/

Kommentera

