Tuff januari-månad = få blogginlägg

Januari har varit rätt intensiv rent jobbmässigt, det har blivit en hel del övertid, utöver jobbet sammanställer jag årsredovisningen för Aikido Helsingborg samt packar inför en stundande flytt. Den lediga tid jag har lägger jag på vänner och att läsa de böcker jag har påbörjade.

Jobbet är ganska intressant, detta gör övertiden lättare att handskas med. Jag arbetar med träd för första gången i mitt liv. Målet är att kunna prioritera en rad olika behov med hjälp av en rad olika kompressorer och växelväntiler. Vad jag gjort är att skapa ett träd med respektive behov (värme, varmvatten, etc.) som rot, växelventiler som gren-noder och kompressorer som löv. Varje kompressor kan finnas representerade i flera olika träd så det gäller att söka ut effektivaste väg för att så många behov som möjligt kan få tillgång till de kompressorer de behöver. Intressant problematik men besvärligt och det är lätt att koden blir rörig. Ikväll har jag spenderat lite mer än en timme till att städa och kommentera upp mina funktioner för en bättre överblick.

Jag lyckas ha det rätt trevligt utanför jobbet också även om jag kan vara lite slut. I fredags somnade jag pladask klockan tio i väntan på Fringe, lyckligtvis var jag förutseende nog att ställa ett larm. På lördagskvällen var jag betydligt piggare, då mötte ett gäng vänner upp för att laga gemensam middag samt lite brädspel. Repello och Betrayal at House on the Hill spelades. Repello var riktigt fascinerande, bygger på lätta regler med oändlig komplexitet. Betrayal at House on the Hill är ett brädspel med rollspels-element där spelarna utforskar ett hus tills ett scenario triggas och spelet tar en helt ny vändning.

Båda spelen var fantastisk roliga på helt olika sätt, och sällskapet förgyllde tillvaron.

Etiketter: , , ,

Kommentera

