Julkalender

I år är jag inte särskilt insatt i de julkalendrar som figurerar i land och rike (samt andra länder och andra riken). Jag kommer hålla mig till Forskning och Framstegs julkalender som kommer att vara, ifall den är något så när som den brukar, klurig, frustrerande och intressant. Vanligtvis brukar Liffer tipsa om denna men hon är så vitt jag förstår på flygande fot och jag tar upp manteln. Varje dag fram till julafton kommer ledtrådar som skall leda fram till ett ord eller fras. ”Svår svårare julkalender” som de brukar säga på forskning och framstegs redaktion.

Har ni några julkalenders-tips? kommentera gärna!

Etiketter: , ,

6 svar to “Julkalender”

  1. Johan Says:

    Jo, svårt var det allt än så länge.

    Ledtråd 1:a december ”Ursprungligen en hop.”. Hmmm…..

  2. akeinexile Says:

    Jag funderar ifall det kan vara något astronomiskt… en hop skulle kunna referera till en stjärnhop t.ex

  3. Lisa Says:

    Ja, herregud, den är så svår!! Men kul!!
    Tack för att du tipsade om den nu i min bortavaro :)

    Annat tips på kalender är http://www.oioioi.se. Låg nivå på humorn men just därför väldigt bra! :D

  4. Lisa Says:

    Nu har jag löst den! :)
    Fast det är ju aaaallt för sent för att generera storvinst, tyvärr…

  5. akeinexile Says:

    Lisa: Jag är imponerad, själv har jag som vanligt bara en massa spretande teorier =) Men jag är nöjd ändå!

  6. akeinexile Says:

    Efter dagens ledtråd tror jag mig ha klurat ut det, men vi får se…

Kommentera

