Hello C64

PRINT "HELLO C64"

PRINT "HELLO C64"

I helgen hade jag tänkt att se ifall jag kunde komma igång med ett eller annat hobbyprojekt men jag kom inte längre än att kontrollera ifall den C64 jag fått fungerar. Vilket den gör.

Jag har påbörjat att skissa på audio/video-kontakt så jag slipper den något glappa RF-kontakten och få ut ljudet lite smidigt. Det finns en hel del varianter men jag funderar på att konvertera från C64ans DIN-8 till S-Video (Mini DIN-4) eller SCART och dra ut ljudet till RCA-kontakter.

 

Etiketter: ,

Ett svar to “Hello C64”

  1. Marcus Says:

    Yay \o/

Kommentera

