sista veckan i oktober

Det har varit en relativt lugn arbetsvecka…efter tisdagen i alla fall, då vi färdigställde den nya mjukvaran för den modifierade hårdvaran. Jag jobbade inte mest i mjukvarogruppen men det blev lite övertid ändå. Onsdag till fredag har jag arbetat med att sätta ihop ett förslag för hur vi ska använda grenar i vårat revisionshanteringssystem (subversion) och gjort ett gäng experiment-grenar för faktisk utvecklingskod. Jag har bland annat arbetat med att lägga in en uppsättning callback-funktioner. Det har varit väldigt intressant och nästan avslappnande.

På kvällarna har jag hållit på med Aikido Helsingborgs nya webb-plats. Den är baserad på drupal och jag måste säga att det var väldigt lätt att komma igång med ramverket. Jag har installerat moduler (bla wysiwyg-editor och datum-paketet) och skapat innehållstyper för att lägga till träningar i ett schema. Just nu slåss jag mot besynnerligheter i datumen, av någon anledning är alla tider förskjutna tre timmar. Efter datumen är fixade skall temat modifieras för att passa ordentligt och resterande information ska kopieras från den gamla hemsidan.

I helgen var det tänkt att det skulle vara Aikido-läger med Jorma Lyly men han fick tyvärr problem med ryggen under resan ner hit så en hel massa ledig tid dök upp. Jag har gjort väldigt lite, lite tråkiga hushålls-sysslor (ta ut återvinning och städa kylskåpet), uppdaterat mina debian-system, fixat så att både min Nintendo 8-bitars kontroll och min Nintendo 16-bitars kontroll fungerar till mitt media-system (nån som vill spela Snake rattle’n’roll eller Bubble Bobble?), fotat kyrkogården i mörkret och sett på den helt fantastiska filmen Ghost World.

Kyrkogården

Kyrkogård nattetid.

Etiketter: , , ,

Kommentera

