Köksstol nummer två

Äntligen är mitt köksstolspar komplett, det tog ett år sedan jag påbörjade arbetet men är man ihärdig så blir det klart till sist! (och är man ofokuserad tar det tid)

Koncentration krävs när motivet förs över på stolen

Koncentration krävs när motivet förs över på stolen

För att överföra motivet används karbonpapper

För att överföra motivet används karbonpapper(TM)

Karbonpapper finns i de flesta pappershandlar men nuförtiden bakom undangömt i en källare i en föredetta toalett (med en skylt som varnar för puman på dörren).

En blek karbonkopia av vad som komma skall

En blek karbonkopia av vad som komma skall

Påbörjar snobben

Påbörjar snobben

Resultatet

Resultatet

Reslutatets kvalitet är mycket bättre än förväntat tack vare en assistent med stadig hand. Tanken var att jag skulle fota de båda stolarna tillsammans med det verkar jag ha missat, vid tillfälle uppdaterar jag det här inlägget. KEEP WATCHING THE SKIES!

Att avsluta det här projektet förde med sig en bonus, för att hitta färgen var jag tvungen att städa mitt verktygsskåp och nu kan man nästan hitta verktyg där i.

Edit: Er spaning av skyarna bär frukt!

Ett komplett, matchande par stolar

Ett komplett, matchande par stolar

Etiketter: ,

4 svar to “Köksstol nummer två”

  1. madebytira Says:

    Åhh vad sött :)

  2. akeinexile Says:

    Helt riktigt! Snobben är en av de mest karismatiska karaktärerna genom tiderna.

  3. Lisa Says:

    Jag läste detta inlägg på mobilen och då orkade jag inte kommentera. Men nu gör jag det.
    Supersnyggt! :)

    Det var bara det jag ville ha sagt.

  4. akeinexile Says:

    Tack så mycket Lisa, jag tycker själv att de ser rätt bra ut =)

Kommentera

