13:e December a.k.a. Lucia

Idag fick jag äntligen upp min adventsstjärna, anledningen till dröjsmålet var en akut brist på sladd. Efter ett par små inköp lite knipsande med avbitartång och skruvande med skruvmejsel sken stjärnan lyckligt. Det var faktiskt väldigt mysigt att komma hem från träningen till det pappersfiltrerade skenet som är så karaktäristiskt för adventsstjärnor.

Julstämningen håller på att inställa sig ordentligt, utöver adventsstjärnan är mitt kontor pyntat och de flesta klappar är införskaffade. Jag har till och med ett par flaskor glögg i skafferiet. Det största problemet jag har är att jag inte verkar kunna få tag på lakritsstång till lakritskolan jag brukar göra. (Brukar som i har gjort två gånger tidigare.)

Ovan ser ni Commodores jul-demo som de hade snurrandes på C64:or i allehanda elektronik-affärer December -82. Nästan helt orelaterat är de jul-remixer som finns på C64-remix-siten remix.kwed.org:

Jag hoppas även på snö men det ser mörkt ut här nere, kanske när jag kommer upp till hemtrakterna över jul?

Etiketter:

2 svar to “13:e December a.k.a. Lucia”

  1. Sandra Says:

    Snöat häromkring idag (en bit, men inte alldeles för långt, från dina hemtrakter) ;)

  2. akeinexile Says:

    Idag har det snöat på E4:an så jag har fått köra mellan dalande snöflingor iallafall =)

Kommentera

