Köksstol nummer ett

I Februari köpte jag ett par begagnade köksstolar som jag planerade fräscha upp. I Juni slipade jag stolarna, i september målade jag upp stol nummer ett och dömde stol nummer två till omslipning och igår målade jag ett litet motiv på sitsen.

Jag tycker om den här fågeln

Jag tycker om den här fågeln

För att få något att måla efter tejpade jag fast bilden tillsammans med ett karbonpapper på sitsen och följde konturerna med en kulspetspenna. Den överförda konturen var inte direkt skarp och jag var tvungen att fylla i den med en blyertspenna innan jag plockade fram min hobbyfärg och pensel.Nu är det bara att slipa och måla stol nummer två samt hitta ett lämpligt motiv på snobben.

4 svar to “Köksstol nummer ett”

  1. Lisa Says:

    Fint!! :)

  2. Sandra Says:

    Vem tycker inte om den fågeln? :D

    Tror jag gillar tanken med hela stolprojektet!

  3. Wenner Says:

    Snitsigt värre =)

  4. Köksstol nummer två « Åke i exil Says:

    […] Av akeinexile Äntligen är mitt köksstolspar komplett, det tog ett år sedan jag påbörjade arbetet men är man ihärdig så blir det klart till sist! (och är man ofokuserad tar det tid) […]

Kommentera

