Highlights of 2008

I morse fick jag ett e-mail från Measurement Science and Technology som informerade mig om att de har sammanställt Highlights of 2008:

I am delighted to present a special collection of some of the best articles published in Measurement Science and Technology during 2008.

These articles were selected for their presentation of outstanding new research, valuable reviews of the field, receipt of the highest praise from our international referees, and the highest number of downloads from the journal website. All of these articles are free to read until 31 December 2009.

Zoe Crossman, Publisher

Vad jag tyckte var extra roligt var att bland dessa utvalda artiklar (”papper”) fanns ”Miniaturized digital fluxgate magnetometer for small spacecraft applications”. Det vill säga en vetenskaplig artikel där jag står som huvudförfattare, lyckligtvis hade jag gott om hjälp från mina medförfattare (utan deras hjälp hade den nog aldrig blivit accepterad). Sedan vet jag inte hur stort det här i det stora hela men jag tycker att det är roligt! Samtliga artiklar finns tillgängliga för gratis nedladdning fram till årsskiftet så kika gärna på dom ifall de verkar intressanta!

Jag har också fått bekräftat av min handledare att SMILE genererade en del data under Cascades-2 uppskjutningen, dock är den inte analyserad ännu.

Etiketter: ,

Ett svar to “Highlights of 2008”

  1. Lena Jonsson Says:

    Jag är imponerad.
    Ulf

Kommentera

