8 tracks should be enough for anybody

För ett par veckor sedan kom jag i kontakt med tjänsten 8tracks, en musiktjänst som låter vem som helst skapa ”mixband” och dela med sig av det till omvärlden. Jag gillar det här konceptet, man vet aldrig vad för musik som dyker upp och man hittar alltid något nytt intressant. Exempel på mix-band är When bands go under ”cover”… och For the Flu.

Tjänsten är helt laglig och köper licenser för musiken av skivbolagen/artisterna för att få sända musiken som läggs upp.

Min först 8tracks-mix är ett urval av den musik  jag lyssnade mycket på under mina tonår.

Etiketter:

Kommentera

