Pensionärer

På skärtorsdagen tog jag buss till tåg till Malmö för att se på SPOCK, The Mobile Homes och Elegant Machinery på en ackumulativ 65-års-tillställning anordnad av Neostalgia. Innan tillställningen hängde vi hos en bekant samt åtnjöt en falaffel.

Själva tillställningen började på riktigt när SPOCK intog scenen och rockade loss med Reactivated (, som jag aldrig hört men jag var glad iallafall). Nästa låt var dock mer bekant: Dr McCoy (en av mina favoriter av gruppen i fråga). De hade riktigt bra scennärvaro och var roliga att titta på, en av keyboardisterna hade handtag och axelrem på sin synth så han sprang fram och solade då och då.

Star Pilot On Channel K

Star Pilot On Channel K

The Mobile Homes var inte lika lätta att studsa runt till utan vi satt och vek papperflygplan, lådor och loppor medan de spelade. De lät riktigt bra och hade ett sound som eventuellt kan jämföras med Depeche Mode. Elegant Machinery har jag ingen direkt relation till men de var grymma på scen och lyckades verkligen få med publiken. Jag studsade nog lika mycket som alla andra trots att jag knappt hört någon av låtarna tidigare.

Elegant Machinery

Elegant Machinery

Det hela var mycket trevligt, efter banden spelat satt vi och pratade och låtsades höra vad som sades över musiken tills vi till slut gav upp och tog till dansgolvet. När stället stängde ansåg en vakt att att vi borde gå och vi ville inte bli ovän med honom så det gjorde vi också.

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Pensionärer”

  1. Påsk i norr « Åke i exil Says:

    […] Åke i exil Just another WordPress.com weblog « Pensionärer […]

Kommentera

