Spontanitet

Igår kväll klockan 19.03 bestämde jag mig (efter lite velande) att jag inte alls var trött och att det lätt var värt 40 kronor att se Anders ”Ankan” Johansson. Jag fick till och med med mig en kollega så jag var inte ens tvungen att gå själv. Min kollega var lite sen så jag stod utanför tivoli och väntade klockan 19.42, när jag stod där gick en skäggig blond kille förbi  som var mycket lik Ankan själv. Han gick till The Tivoli’s huvudentré och pratade med vakten som pekade bortåt runt hörnet, nu var jag rätt säker på att det var Anders Johansson så när han gick för bi mig igen sa jag ”Lycka till” varpå han svarade ”Tack, var är ingången?”. Jag pekade kvickt ut ingången och Anders smet in, jag blev lite uppspelt och tänkte ”Oh! Oh! Det är ju han! Han är ju tokrolig!”, som man gör i den här typen av situationer…

På scenen stod först ett par lokala stå uppare som gjorde ett rätt bra jobb med att vara roliga och efter en kort paus var det äntligen dags för huvudattraktionen. Det är svårt att säga vad som är bra i en stå-upp-akt men ”Ankan” gjorde riktigt bra i från sig och jag skrattade mig halvt fördärvad. Han pratade om spioner, Netto, Antiloper, fiskar samt sin livsstil ”Easy Life”.

Ännu ett suddigt foto taget med min mobil. Om man kisar lite kan man ana sig till att det rör sig om en känd komiker.

Ännu ett suddigt foto taget med min mobil. Om man kisar lite kan man ana sig till att det rör sig om en känd komiker.

Enligt introduktionen skulle det mest handla om Antilopen och Fisken, men han kom av sig ett par vändor och hamnade på sidospår.

Stå upp är rätt kul, gå och prova ifall ni har möjlighet!

Etiketter: ,

Kommentera

