Filmer sedda under februari -09

Jag har insett att -09 är aningen begränsande och att den här bloggen nu inte är år 2100-säker, men det känns som jag kan skjuta problemet en bit framför mig.

  • Iron Man: Iron Man är inte en lika seriös film som som Spindelmannen och X-men (som inte är jätteseriösa de heller men de lägger vikten på den seriösa superhjälte-sidan om ni förstår) utan är lite mer en action-komedi.
  • Fredagen den 13:e: Första gången jag såg Fredagen den 13:e var jag femton och tyckte den var riktigt läskig. När jag och en kompis skulle gå hem efter vi sett filmen löpte vi panikartat ned för den mörka trappuppgången bakom lägenheten där vi sett filmen. Den var dock inte lika läskig nu men fortfarande en klassiker.
  • All the King’s Men: En ärlig politiker finns inte säger väl talesättet och det tar den här filmen vara på. Efter en misslyckad kampanj inser Willie Stark hur man ska lyckas som politiker, till en början kämpar han för folket men ganska snart korrumperas han av makten.
  • Barnhemmet: En spansk drama-thriller som är fruktansvärt läskig. Den är väldigt välgjord och man är mer rädd för det man inte ser än det man ser. Ett tag när jag satt i biografen övervägde jag att lämna salongen eftersom det var så läskigt men lyckligtvis stannade jag och i och med slutet behövde jag inte ha problem att sova sedan (till skillnad från Ringu).

Etiketter: , , ,

Kommentera

