Orkidé

Jag måste nog härma Johan och visa lite bilder på min blommande orkidé. Den blommar dock lite olägligt, imorgon reser  jag norrut för att fira jul. I vilket fall är jag ganska nöjd över att jag tagit så väl hand om den att den blommar igen =)

Se hur knoppen till vänster precis är på väg att spricka.

Se hur knoppen till vänster precis är på väg att spricka.

Det här är då luftrötter...tror jag.

Det här är då luftrötter...tror jag.

Den är mycket fin, hoppas den klarar sig utan mitt sällskap ett tag nu.

Den är mycket fin, hoppas den klarar sig utan mitt sällskap ett tag nu.

2 svar to “Orkidé”

  1. Johan Says:

    Kul med orkidéer. Luftrötterna ser ut som aliens-maskar, skitläbbigt!

    Jag får då aldrig några blommor på nått annat så de måste vara väldigt enkla att sköta, eller så är vi bäst på orkidéer bara :)

  2. akeinexile Says:

    Jag tycker alternativ två låter mest troligt =)

Kommentera

