Vinterhelg

I fredags snöade det, och mot alla odds har den halva centimeter snö som föll legat kvar hela helgen. De flesta skåningar jag pratat med har klagat men jag har tyckt att det har varit jättemysigt. Vinterkvällarna blir lite ljusare och dagarna blir mycket ljusare och det piggar verkligen upp.

På lördagsförmiddagen hittade jag dessa charmiga istappar på balkongen.

På lördagsförmiddagen hittade jag dessa charmiga istappar på balkongen.

Träd i vinterskrud

Träd i vinterskrud

Skona gräskanterna!

Skona gräskanterna!

Jag är medveten om att den här snön inte kommer ligga kvar särskilt länge men jag tänker njuta av den så länge det varar. Ikväll skall jag göra mig varm choklad och njuta lite till medan snön fortfarande ligger.

Etiketter: ,

2 svar to “Vinterhelg”

  1. Ulf Forslund Says:

    Det blir till att plocka fram skidorna nu .
    Ulf

  2. Sandra Says:

    Mycket fina istappar!

Kommentera

