Last.FM

På sistone har jag lyssnat en hel del på Last.fm och gillar det skarpt. Jag har alltid tyckt om att lyssna på radio och inte veta exakt vad jag får höra. Last.fm är en variant av internetradio som är delvis interaktiv och ger möjligheten att styra musikvalet mot artister man tycker om eller musik som är märkt med något nyckelord (tag). Man kan också hoppa över låtar, förbjuda vissa låtar att spelas samt ”älska” låtar (låten i fråga spelas oftare). Det finns också plugins för många musikspelarprogram som låter Last.fm hämta inspiration från den musik man själv väljer att spela från sin egen samling.

Jag brukar se till att ha papper och penna i närheten så att när jag hör en låt jag gillar kan jag skriva ner artist och titel så jag kan kolla efter mer musik av denna artist. på min lapp står just nu till exempel The Ultimate Showdown of Ultimate Destiny av Lemon Demon, The Coin-flip Universe av Tom Smith och gruppen Angels & Agony.

Etiketter:

Kommentera

