En hösthelg

Helgen som gått har varit ganska lugn, i fredags var jag på FFF och såg ett par filmer, dock blev det inte City of Lost Children som jag tänkt utan Timecrimes tillsammans med Dante 01. Jag var inte överförjust i Timecrimes, den var väldigt cliché och var på tok för lång för att hålla intresset uppe. Dante 01 var dock riktigt bra även om jag inte förstod allt. Den är smutsig och vacker på samma gång och den är väldigt symbolisk. Jag kommer definitivt försöka se den igen ifall möjlighet ges.

Landskrona från utkanten

I söndags var jag ute en sväng i Landskrona och traskade längst järnvägen. Det var ganska behagligt väder höstsvalt och solen sken då och då. Jag hade med mig min gamla digitalkamera och försökte fotografera lite. Jag är ingen direkt mästerfotograf men ett par bilder blev åtminstone inte helt suddiga:

En växt av något slag

En bit bortanför järnvägsstationen står det här vraket.

En bit bortanför järnvägsstationen står det här vraket.

En välbelyst äng

Vindkraftverk, dessa vackra ljusa skapelser. Tyvärr är de inte enbart vacker ingenjörskonst utan kan också vara till besvär för flyttfåglar.

Vindkraftverk, dessa vackra ljusa skapelser. Tyvärr är de inte enbart vacker ingenjörskonst utan kan också vara till besvär för flyttfåglar.

Ett vilt experiment med kontrast...

Etiketter: , , ,

3 svar to “En hösthelg”

  1. Johan Says:

    Härlig färg på bilvraket.

  2. Johan Says:

    tillägg: ”Den har en ypperlig finish i järnoxid.”, som Blocket-anonsen skulle ange.

  3. akeinexile Says:

    Haha, du planerar inte att hoppa över till annonsbranschen?

Kommentera

