Fantastisk filmfestival

Den senaste filmfestivalen jag var på var Arctic Light Filmfestival i Kiruna för fem år sedan, sen jag flyttade från Kiruna har jag inte hittat nån intressant festival i filmmediets tecken att gå på. Jag tror det beror på att jag inte är så intresserad i väldigt konstärliga/konstiga filmer (iallafall inte allt för många på en och samma gång) utan vill ha ett lite mer varierat filmutbud.

På torsdag öppnar Fantastisk filmfestival med filmen Mirrors och fram till nästa helg kommer de visa filmer ur genrerna fantasy, science-fiction och skräck. Ifall man känner mig eller har läst min blog kanske man kan ana att det här tilltalar mig, men för er som är nya: Det här tilltalar mig. De filmer jag planerar att se nu i helgen är: The Mutant Chronicles, Death Race, Lost Boys: The Tribe och eventuellt An ambiguous report about the end of the world. Tyvärr kommer jag missa en del på söndagen eftersom jag har träning. Sedan kommer jag nog åtminstone se Hell Boy II och The Oxford Murders under nästa vecka.

Jag tror inte alla kommer vara bra-bra men jag tror de kommer vara underhållande. Ifall ni har möjlighet tycker jag att det kan vara värt att kolla upp filmutbudet, och ska ni dit skriv gärna en kommentar.

Etiketter:

Kommentera

