Israel

I veckan har jag fått resa i jobbet…Till Israel av alla ställen för en Kurs/Workshop-aktig tillställning hos ett företag vi licensierar mjukvara utav. Det hela gick bättre än förväntat och redan efter första dagen kunde jag lugna mina nerver och mina överordnade eftersom resultatet vi ville uppnå med resan mötts direkt under första dagen. Detta gjorde att jag med gott samvete kunde ta en dag för att se mig omkring i Tel Aviv.

En palm som stod utanför mitt hotell

Israel är ett ganska trevligt land rent generellt tror jag, de har en del politiska problem och så är det väldigt varmt och fuktigt men annars så. Jag stötte inte på några politiska problem, inga självmordsbombare eller horder med demonstranter som ville att en eller annan politiker skulle avgå, men det var kanske bara tur? Däremot var värmen och fukten lite jobbig.

En stor harpa i trä vid Tel Avivs strand

En stor harpa i trä vid Tel Avivs strand

Till Tel-Aviv tog jag en buss, en mycket liten buss (10 personer får kanske plats) men de kompenserar dess storlek med ett stort antal bussar istället (det gick säkert en buss var femte minut eller så). I Tel Aviv gick jag en hel del, jag gick till stranden, jag gick vilse, jag gick i mina egna fotspår, och jag gick in i en skivbutik. I skivbutiken (som var riktigt välsorterad) fick jag hjälp att hitta ett album med typisk Israelisk musik (av kategorin Industri). Gruppen heter Vultures och albumet i fråga heter Great Discoveries & Plasma Ticks. Jag gillar skivan starkt även om den går lite åt noise-hållet, den är dansant och känns anorlunda mot de europeiska industri-grupperna.

Karlsson på taket

Karlsson på taket, ingenstans går man säker för denna flygande fara

På väg ner till stranden sprang jag på en marknad där jag köpte lunch, pitabröd med falaffel och andra tillbehör. Efter att irrat omkring på marknaden lyckades jag ta mig ända ner till stranden och upptäckte att det stranden inte var aktuell eftersom den led en akut brist på skugga.

Resan var riktigt intressant, Israel är ju ett land som man mest hör om när något exploderar så det har varit kul att se hur landet ser ut större delen av tiden. Och det var kul att kunna se åtminståne lite grann även om jag var där i arbetet.

En halvt orelaterad notis: Man åker till Israel och vad händer alla skaffar ny blogg, nu ska länken iallafall vara uppdaterad.

Etiketter: ,

Kommentera

