Filmer sedda under Maj

Maj har varit en medioker filmmånad, jag såg inga direkt dåliga filmer men ingen film som jag blev riktigt uppspelt av (The Giant Claw kanske kan räknas som en exhalterande film men är osäker):

  • The Giant Claw: Detta är en helt fantastisk film! Förstå mig rätt nu, den är jätte dålig men på ett så charmigt sätt att den blir en fantastisk upplevelse. Världen terroriseras av en enorm intergalaktisk antimateria-vråk (enorm = ”stor som ett slagskepp”, vilket uppenbarligen är en SI-enhet då detta beskriver fågelns storlek filmen igenom), och en testpilot och en radaroperatör verkar vara vårt enda hopp! Du har inte sett film förrän du sett en enorm intergalaktisk antimateria-vråk!
  • Stargate – The Arc of Truth: Jag är inte riktigt säker ifall det här skall klassas som en film eller inte jag upplevde den mer som ett extra långt avsnitt av serien (Stargate SG1) vilket kan ha varit tanken. Utifrån den synvinkeln var det en ganska intressant handling och den lyckades behålla seriens charm.
  • The Girl Who Leapt Through Time: Toki wo kakeru shôjo (som den heter på originalspråket) är ett drama i rätt tunna science-fiction-kläder som koncentrerar sig mest på relationen mellan de tre huvudkaraktärerna. Filmen är rätt hygglig och lyckades beröra mig (Vilket kanske inte är en prestation men ändå) men jag finner det svårt att säga något specifikt om den.
  • Golden Eye: Golden Eye är min favorit bland Bond-filmerna med Pierce Brosnan som Bond, den känns lite mer klassisk än de efterföljande Bond-filmerna med Brosnan i huvudrollen. Annars har jag inte mycket att säga om den här filmen, det är en Bond-film med alla ingredienser: explosioner, super-skurkar, coola tillbehör och Bond-brudar.

Etiketter: , , ,

Kommentera

