Solen skiner, himlen är blå

Idag är en lugn dag, jag har just kommit tillbaks från en promenad och innan det satt jag och läste i solen på min lilla balkong. Jag skall jobba lite hemifrån i helgen, men idag tar jag det lugnt och skjuter mina arbetsrelaterade bryderier framför mig. (Blott en dag dock.)

Boken jag läser är The Professor and the Madman av Simon Winchester och är en historisk roman som berättar historien och egenheterna runt skapandet av The Oxford English Dictionary (OED). Detta kanske låter lite tråkigt men hitintills har boken varit svår att lägga ifrån sig pågrund av de smått excentriska karaktärerna och den information som på ett så elegant sätt presenteras.

Nu är det dags att bege sig ut och läsa igen innan balkongen ligger helt i skugga.

Kommentera

