En trött Åke

Förra veckan var jag riktigt trött, det var rätt stressigt på jobbet och jag slets mellan flera olika projekt utan att hinna med det jag egentligen borde ha sysslat med. När fredagen äntligen kom var det tidigt i säng (direkt efter Golden Eye), men sömnen var inte så lugn och djup jag hade hoppats.

Jag vaknade på lördagen klockan 06.04 och var spiksäker på att det var en arbetsdag och att jag var sen, lyckligtvis kom jag underfund med att det var lördag ganska snabbt och kunde somna om igen. På förmiddagen kände jag mig ganska pigg och tog i tu med saker som jag haft hängande över mitt huvud (eller ja liggande på mitt huvud, jag gick och klippte mig), men på eftermiddagen tog alla krafter slut igen. Jag lade mig på sängen och sov ett par timmar, när jag vaknade framåt middagstid (kvällsmål för eventuella icke-norrlänningar) var jag fortfarande trött men klev upp i alla fall. Efter en lugn och skön kväll somnade jag in vid elva-snåret. (…jo jag lever vilt…)

När jag vaknade var jag riktigt utvilad och hade en skön morgon på balkongen, bara jag en kopp te och Captain Britain. När solen stigit till sin topp satte jag igång med att måla ett bord som stått och väntat bra länge. Bordet togs ut på innergården bakom lägenheten så att jag inte skulle drälla så mycket på golv, väggar och tak samt för att färgen skulle torka lite snabbare. Målningen gick ganska bra (jag har dock fortfarande färg precis överallt) och jag kunde sitta och njuta av det fina vädret tillsammans med en bok medan färgen torkade mellan varven.

Eftersom jag var så pass pigg och utvilad kunde jag inte somna igårnatt. Detta har i sin tur lett till att jag har varit precis lika trött idag som jag var förra veckan. Till råga på eländet har jag nackspärr, det hade nästan gått över men verkar väckas till liv av tortyrredskapet (som går under namnet kontorsstol) som jag har stående på kontoret. Vid det här laget rör det sig om någon form av zombie-nackspärr…

2 svar to “En trött Åke”

  1. Ulf Forslund Says:

    Jag tror att sjöluften som du inandades för några veckor sedan kan
    vara boven! Forskning har nämligen visat att när man gått iland och blivit landkrabba igen, kommer en slags rekyl som visar sig i trötthet. Men hav tröst! Det går över( i alla fall för de flesta).

  2. akeinexile Says:

    Ajajaj, det där lät farligt, hoppas den variant jag fått inte är obotlig.

Kommentera

