Exkursion till Nordbygg

I torsdags var min avdelning uppe på Nordbyggsmässan för att kolla in nyheter inom VVS-branschen i allmänhet och från våra konkurrenter i synnerlighet. Vi anlände vid klockan 11.00 på förmiddagen och började strosa runt på mässan, vid två på eftermiddagen kände jag att jag hade sett det mesta av intresse ur programmeringssynpunkt. Jag hade kollat in våra konkurrenters maskiner och hittat ett protokoll för fjärrstyrning av stora bostadshus att undersöka när jag kom tillbaka till Markaryd. Problemet var att det var nästan fyra timmar kvar innan vi skulle lämna mässan. Mot slutet av denna väntetid (efter ett par kilometers traskande) hade jag samlat på mig en hel del gratisateraljer (godis, t-shirt, frisbee, påsar), konstaterat att nästan hela bygghallen upptogs av borrmaskiner och fått ganska ont i fötterna.

Även om det var lite trist mot slutet så var det skönt att lämna kontoret en dag och göra något annorlunda.

4 svar to “Exkursion till Nordbygg”

  1. Maria Says:

    På mitt jobb är det bara cheferna som åker på mässa. Typ.

  2. akeinexile Says:

    Jag har nu varit på en mässa och jag har jobbat ett år här så det är ju inte stup i kvarten man åker. Du tror inte att det finns möjlighet för dig att fara på någon mässa vad det lider?

  3. Lena Jonsson Says:

    Jag förstår att det kan bli lite tröttsamt på en stor mässa, speciellt när man som jag förmodar att ni gjorde, plötsligt inser att konkurrenterna kommit mycket längre och totalt distanserat er.(He-he)
    Hälsningar Ulf

  4. akeinexile Says:

    Riktigt så är det nog inte…men den som lever får se…

Kommentera

