100% soffa

Som en del av er kanske kommer ihåg så beställde jag en modulsoffa i två delar från furniturebox.se i början av september, som nu äntligen är komplett.

Tyget som skulle ha skickats i december kom i torsdags (efter livlig e-post-konversation och mycket förvirring hos furniturebox) och efter lite bök sitter det nu på plats. Jag är nöjd med resultatet men det ska inte ta sju månader från att man beställer en soffa tills den står på plats i det skick det är tänkt.

Komplett soffa
Soffan är fin, men inte värd allt besvär.

Etiketter:

3 svar to “100% soffa”

  1. Frantzell Says:

    Måste vara något jobbigt som hänt på Furniturebox. Jag beställde också men fick min lite för sent (iofs bara en vecka sent). De sa dock att flera andra också haft problem.

    MIO brukar vara slöa. Har fått vänta flera månader sist jag beställde därifrån med.

    Är det möbelbranschen som är problemet eller har Furniturebox speciella problem?

    Hur som helst är jag mycket nöjd med dem och produktkvaliteten som sådan. =)

  2. akeinexile Says:

    Jag är inte säker på var problemet ligger, Furniturebox kan ha ett lager som är i minsta laget och därför blir leveranstiden längre då de måste själva köpa varan från leverantör varje gång någon beställer…

    Sedan hade de lite dålig koll på sina support-ärenden, de tappade uppenbarligen bort mitt ärende när jag rapporterade att jag fått fel tyg. Sedan tycker jag att de kunde ha försökt fixa tyget snabbare än vad de gjorde när support-ärendet registrerats ordentligt.

  3. Andreas Says:

    Jag har köpt en soffa där som hade dålig kvalite. Kuddar blev nersuttna och fjädrarna gnekar. Furniturebox bytte ut soffan en gång men när den nya visade samma symptom vill dom inte göra något mer.

    Jag skulle aldrig handla där igen. Dålig kvalitet.

Kommentera

