3.1415926535…

Idag var Pi-dagen och den har än så länge varit ganska trevlig, och kommer fortsätta vara det ifall inget oförutsett inträffar. Det har inte varit något storskaligt firande men den har i alla fall uppmärksammats.

Paj
Mycket snygg om jag får säga det själv.

Jag har dagen till ära burit min pi-shirt samt bjudit på blåbärspaj på jobbet. Men dagen är inte över ännu, och det står en äppelpaj i kylen och väntar =)

Detta kanske låter nördigt (och är det säkert också) men en anledning att äta paj är inte något jag missar i första taget!

8 svar to “3.1415926535…”

  1. Maria Says:

    Pi-dagen? Finns det en sådan? Allting ska visst ha egna dagar nu för tiden… :P Men det är klart, en anledning att äta paj är ju inte helt fel!

  2. akeinexile Says:

    Precis, jag försöker uppmärksamma så många som möjligt =) Vi har St Patrick’s day imorgon, towel day den 25:e Maj och Internationella Jo-Jo-dagen som jag inte är riktigt säker på när den ligger för tillfället…Det finns mycket att fira ifall man vill!

  3. Nina Josefin Says:

    Det må jag då säga, det var den finaste blåbärspaj jag sett på år & dar. Och då har jag en bror som är konditor.

  4. akeinexile Says:

    Jag tar det som en komplimang riktad till mig och inte en förolämpning till din bror =)

  5. Lena Jonsson Says:

    Snygg paj! Den var säkert god. Du får baka en ny, så får jag komma och hälsa på dig så att jag får provsmaka.

  6. Nina Josefin Says:

    Då tar du det helt rätt, för det var så jag menade det :)
    Men jag tror inte att du kan baka NÅGOT som är grymmare än min chokladkaka ;D

  7. akeinexile Says:

    Till Mamma: Jag bakar gärna paj ifall du kommer och hälsar på. Säg bara till ett par timmar innan du dyker upp så jag hinner göra i ordning degen =)

    Till Nina: Jag återkommer när jag tror mig gjort något som kan utmana din chokladkaka. Men jag skulle gärna se ett foto på Chokladkakan där på din blogg så jag vet vad jag ska sikta efter ;)

  8. Nina Josefin Says:

    Då får jag se till att baka en snart så jag kan stoltsera med några bilder i bloggen. Men det är ju smaken som räknas – och den syns ju tyvärr inte på bild:/ :P

Kommentera

