Graffiti

Jag tycker om Graffiti, till graffiti räknar jag inte ”tags” och obsceniteter som bara sprejats på en vägg. Tyvärr ser man inte graffiti så ofta (dock ser man ”tags” och obsceniteter i princip jämt) och ännu mer sällan ser man graffiti med lite tanke bakom.

Därför blev jag jätteglad när jag hittade Banksy.co.uk, en samling av graffiti-artisten Banksy’s verk. Konstverken är genomtänkta och mycket välgjorda, vissa får en att skratta medan andra får en att tänka efter.

Banksy
En av många verk där ett objekt utanför väggen används i scenen.

Kolla igenom bilderna, det finns något för alla!

Etiketter:

Ett svar to “Graffiti”

  1. Nina Josefin Says:

    Har numer en av mina Banksy-favoriter i ett av mina blogginlägg. Checka in den :)

Kommentera

