Kaffebehov

Jag dricker för mycket kaffe och jag försöker nu dra ner min konsumtion. Tidigare har jag druckit en kopp kaffe när jag trillar in på jobbet (runt 07:30), en kopp vid 09:00, en kopp efter lunchen (vid 12:30), en kopp vid 14:30 och en eller annan extrakopp i anslutning till ett möte eller ifall jag känner mig extra trött. Detta blir totalt 4-5 koppar kaffe under en arbetsdag, ibland ännu fler.

Kaffe

Detta är lite mycket anser jag och kan kanske till och med är dåligt för mig, så jag försöker minska mitt intag. Min plan är att inte dra ner antalet koppar utan att dra ner på kaffemängden i dom kopparna. Dagens första kaffekopp är numera en kopp te och de efterföljande kopparna är bara halvfulla.

Förhoppningsvis överlever jag chocken när blodkoffein-nivån dyker till normala nivåer igen…

4 svar to “Kaffebehov”

  1. Liffer Says:

    Jag har ändrat min eftermiddagskopp till en kopp örtte istället för en kopp kaffe. Det finns supergoda teer på hälsokostaffärer. Märket ”yogi” är suveränt. Just nu är jag förälskad i deras ”Sweet chili”-te – supergott! :)

  2. akeinexile Says:

    ”Sweet Chili” lät helt klart som en intressant te-smak. Jag ska ta och kika in i min lokala hälsokostbutik (eller kost och kost, de verkar mest ha piller) vid tillfälle.

  3. Nina Josefin Says:

    Kaffe är livets essens! Jag skulle aldrig överleva utan mina tre koppar kaffe första halvtimmen på jobbet, skulle däcka direkt.

  4. akeinexile Says:

    Jag har också Lite problem att överleva, men jag har blivit tipsad om en guide för avkoffinering http://zenhabits.net/2008/02/7-food-hacks-to-stay-alert-without-caffeine/

    Verkar vettig faktiskt

Kommentera

