Man måste vara snabb i vändningarna

Tidigare i veckan fick jag mail från adlibris att ”Captain Britain: Birth of a Legend vol. 1” (ett av de objekt jag har under bevakaning hade kommit in) nu kunde beställas igen (efter att ha varit ”tillfälligt slut” sedan november). I går tänkte jag att det var läge att beställa ovanstående album tillsammans med det senast Bone-albumet, men när jag loggar in på adlibris ser jag att Captain Britain-albumet är slut igen. Sedan gör jag följande:

  • Suckar
  • Kollar ifall albumet finns på någon annan svensk webbshop, hittar den på bokus för en hutlös summa (>100 kronor dyrare än på adlibris)
  • Suckar djupt
  • Gör annat
  • Surfar in till bokfynd.nu
  • hittar (efter ett par om och ett antal men) en dansk webbshop som har både Bone-albumet och Captain Britain-albumet till vettiga priser
  • upptäcker att Captain Britain-albumet inte kommer att levereras förrän i mars
  • Suckar
  • Beställer trots den långa leveranstiden

Jag är glad att jag får den överhuvudtaget och till ett hyggligt bra pris, men jag är lite sur på att adlibris inte kan köpa in böcker så de räcker i en vecka ens.

Kommentera

