Varm svartvinbärssaft

När jag var och hälsade på uppe i norr fick jag med mig ett par flaskor svartvinbärssaft som mamma gjort. Oavsett vad ni tycker så finns det ingen som gör lika bra svartvinbärssaft som min mamma, den är helt oslagbar!

Nu börjar jag mina morgnar med en kopp varm svartvinbärssaft som värmer, lugnar och gör mig till en mycket trevligare människa =) Jag är nog en av de få människorna på den här planeten som tycker att varm saft över huvud taget är en bra idé, men ni som inte håller med…ni har fel. Några av mina allra tidigaste minnen är av att sitta med min pappa vid köksbordet tidiga morgnar (innan jag blev lämnad hos dagmamman) drickandes lagom varm svartvinbärssaft.

Svarta vinbär

Ifall din någon i din närhet gör hemmagjord svartvinbärssaft tveka inte, prova!

2 svar to “Varm svartvinbärssaft”

  1. Sandra Says:

    Ooohhh, vilken ”flashback” det här gav mig. Minns oxå varm svartvinbärssaft från när jag var liten!
    Inte en överdriven favorit hos mig dock, men ibland så.

  2. akeinexile Says:

    Prova igen, du kanske har ändrat dig!

Kommentera

