Besök i vinterns rike

I onsdags åkte jag och hälsade på mina föräldrar och min kära syster i Nordmaling. Det hela var en mycket trevlig affär och jag fick träffa halva släkten =)

På torsdagen var vi och på P-Floyds konsert i Umeå, och det var jätte häftigt. Min far som är en stor fan av Pink Floyd tyckte det var riktigt bra så jag är inte ensam i min åsikt. En annan bloggare beskriver sin upplevelse av bandet här.

Jag fick boken ”Männsikan i Rymden (med underrubriken från Sputnik till Mars” i (försenad) födelsedagspresent av min moster och mormor. Boken verkar intressant och är fylld med fina bilder, jag ser verkligen fram emot att få läsa den.

En annan av höjdpunkterna var att få se ordentlig snö, vit kall och härlig! Det var inget enormt snötäcke men det var hästlängder bättre än vad vi har här.

2 svar to “Besök i vinterns rike”

  1. Mikael Says:

    Jag har inte själv sett P Floyd, men min pappa är också en stor beundrare av dem. Iofs spelar de i Uppsala ikväll, men någon biljett har jag inte fått tag i och i torsdags gjorde delar av dem ett framträdande i domkyrkan men då var jag så klart i Halmstad *suck*. Nåja, jag kan ju leva på minnet av att jag såg Pink Floyd på riktigt i Göteborg 1994. Det duger väl det med? ;-)

  2. akeinexile Says:

    Det är ju lite tuffare att se det riktiga bandet måste jag väl medge =)

Kommentera

