99% Soffa

I måndags anlände efter många om och men den andra hälften av soffan, så när som på tyget. Folk på jobbet hade skämtat om att soffdelarna skulle ha olika tyg och inte alls passa ihop, och till mitt förtret gick deras profetior i uppfyllelse. Det visade sig att den delen jag fick först hade fel tyg och den jag fick nu hade rätt tyg. Observant som jag var när jag fick den första delen tänkte jag endast ”hmmm, verkar lite mörkare än på bilden”.

Lyckligtvis är tyget relativt enkelt att byta (en kardborrehistoria) så furniturebox ska ha skickat ett utbytestyg av den färg jag gillade bäst (som skulle ha varit framme igår men har fortfarande inte dykt upp ännu). För att inte lyckas söla ner soffan helt har jag tagit av tyget och täckt soffan med ett zebra-randigt överkast.

Det positiva är att den kompletta soff-formationen är mycket bekväm och allmänt trevlig, men vill man ha en soffa snabbt och utan problem kan jag i alla fall inte rekommendera furniturebox är jag rädd.

Etiketter:

Ett svar to “99% Soffa”

  1. 100% soffa « Åke i exil Says:

    […] Som en del av er kanske kommer ihåg så beställde jag en modulsoffa i två delar från furniturebox.se i början av september, som nu […]

Kommentera

