C64audio.com

Idag fick jag Reyn Ouwhands senaste skiva ”The Blithe, the Blend & the Bizzare” från c64audio.com. C64audio är det enda (mig veterligen) skivbolaget som fokuserar på att producera och sälja C64-inspirerad musik. De är baserade i Kent (UK) och säljer skivorna direkt till kund utan mellanhänder från sin hemsida, och det är detta de gör exceptionellt bra. Efter att ha beställt skivan fick jag genast tillgång till musiken jag köpt i mp3-format (utan DRM). Detta gäller allt jag köper från dem, vilket gör att jag efter jag loggat in med min användare kan ladda ner låtar jag äger till den dator jag råkar ha för tillfället. Det är jättepraktiskt helt enkelt.

CD-cover

The Blithe, the Blend & the Bizzare.

Skivan innehåller remixer av klassiska verk som till exempel The Great Giana Sisters och Ghosts n’Goblins. Dessa remixer (eller kanske tolkningar är ett bättre ord) är inte ren synth eller dance som majoriteten av c64-remixerna, utan detta är lite mer rockigt och jazzigt utan för den skull helt sluta vara synth. Kort sagt är den mycket originell utan att släppa greppet om det som gjorde originalen så originella. Ni som vet vad jag menar vet vad jag menar, är det luddigt lämna gärna en kommentar så ska jag försöka förtydliga.

Ett svar to “C64audio.com”

  1. Idag grattulerar vi… « Åke i exil Says:

    […] (se tidigare […]

Kommentera

