Inget särskilt egentligen, mest en samling lösa meningar

I veckan har jag varit en aning sjuk, inte ligga i-sängen-och-flämta-sjuk utan bara tillräckligt sjuk för att allt skall kännas lite extra besvärligt samt behöva halstabletter ett par gånger om dagen.

Detta har inneburit att saker och ting på jobbet har gått långsamt (om än framåt),vi ska börja arbeta med GUIs (Grafiska användar gränssnitt) nu vilket jag inte är jätte exalterad över.

I Onsdags såg jag Faster, Pussycat Kill! Kill! som nog var häftig på sin tid men nu kändes den ganska medelmåttig (inte dålig men inget jag skulle se om varje vecka).

Igår var jag ute i haglet och kollade in Helsingör, det var ganska trevligt trots det inte allt för sympatiska vädret.

I fredags lånade jag en Slagborrmaskin av Nibes verkstad för att sätta upp ett par hyllor på väggen vid skrivbordet här hemma. Jag lyckades ta mig för själva borrandet och monterandet idag (Det känns alltid lite besvärligt att göra en ickereversibel modifiering av en lägenhet man inte äger, tänk om man gör fel!) och det gick lättare än jag trodde det skulle göra. Slagborrmaskiner är mycket kraftfulla och gör jobbet till stor del åt en, det gäller bara att sikta ordentligt.

Red Riding Hood

Red Riding Hood in Autumn wolf gothic fairy tale fantasy art print av Jasmine Becket-Griffith.

I veckan har jag också fått mina konsttryck som jag beställt från etsy.com. Med lite tur kommer jag hinna få upp dessa på väggen under vecka.

Kommentera

