Lycka: att få en lysdiod att blinka

I fredags hade jag något utav en seg förmiddag på jobbet. Det tog evigheter att få en buggfix färdig. Problemet var enkelt men på grund av en halvtaskig kodbas samt lite användar fel tog det alldeles för lång tid. Men det är sådant som händer de bästa (hoppas jag).

Grön LED (gtek.se)

När jag väl löst problemet och kunde hoppa tillbaks till nyutveckling gick allt mycket kvickare. Eftersom allt är väldigt hemligt kan jag inte skriva så mycket, men kort så skulle jag bygga om grunden i det nya programmet. Standardtestet när man jobbar med sådant här är att få en lysdiod att blinka. Efter en snabb omarbetning av koden, ett par misslyckade kompileringar (tätt följda av djupa suckar) blinkade min ljusdiod glatt.

All min irritation från förmiddagen försvann och jag kände mig riktigt lycklig =)

Kommentera

