Dags igen

Nu är det dags igen, jag har blivit spelsugen! Jag misstänker att mycket av min fritid framöver kommer spenderas framför datorn med något trevligt spel. Jag har börjat spela (om) Beneath a Steel Sky (finns för gratis nedladdning och fungerar ypperligt med SCUMM VM) som är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Fantastisk humor blandas med en stark historia i en numer klassisk science fiction miljö (dystopisk framtid där företag har tagit all makt).

Engineer: Hey! you’ll need a RAD-suit if you’re going in there!

Main character: This suit is totally Rad!

Engineer: I mean protective clothing

Det andra spelet jag spelat är Crusader: No Regret som… också det utspelar sig i en dystopisk framtid… där stora företag har tagit all makt… är det bara jag eller känner jag igen den här historien? Hmm, nej… det är nog bara jag.

Crusader är iallafall ett action-spel som kräver lite mer än att bara skjuta fiender. Mycket av spelet går ut på att traversera stora laboratorier/militäranläggningar utan att göra allt för stort väsen av sig…även om skjutandet är rätt kul.

Tillbaks till spelen…

3 svar to “Dags igen”

  1. Liffer Says:

    Jag är så otroligt sugen på att återuppta mitt Sims2-spelande men jag hinner ju aldrig!!!
    Typiskt dumt.

  2. akeinexile Says:

    Tyvärr är det ofta så att man inte hinner på grund av en eller annan anledning men jag tycker att då och då måste man ge sig själv det lilla nöjet. De spel jag spelar kan man ha roligt utan att behöva lägga ner allt för många timmar, men jag vet inte hur det är med Sims, kräver det mycket tid för att man skall få ut något av det? eller är det svårt att sluta när man väl börjar kanske?

  3. Liffer Says:

    Hm, jo, det krävs många timmar tyvärr!
    Man vill ju gärna följa många familjer flera generationer och även om man spelar med den högsta hastigheten största delen av tiden så taaar det tiiiiiiiid.

Kommentera

