Då plockar jag fram min Jojo…

I söndags var det den nationella jojons dag…i USA, men den detaljen är rätt oviktigt. Eftersom jojon (mer utförlig information finns på engelska wikipedia här) är en fantastiskt rolig manick bör den uppmärksammas även i den här delen av världen.

Senast det var stor jojo-yra i Sverige var 93-94 när Coca-Cola hade en stor reklamkampanj som involverade Coca-Cola/Fanta/Sprite-Jojos. Min Fanta-Jojo från den tiden är sedan länge försvunnen bland dammiga kartonger och annat, däremot har jag en reklam-jojo från FPGA-World konferensen 2005 som jag leker med när andan faller på.

jojo2.png

Jojo-snören håller tyvärr inte hur länge som helst, mitt hade gjort sitt efter söndagens intensiva ”jojande”. Lyckligtvis hade leksaksaffären här i Markaryd kvar jojo-snören från 93-94 så jag har nu inhandlat ett att ersätta det gamla med och ett reservsnöre. Med lite tur håller dessa in i 2008 i alla fall.

Jag rekommenderar också att lyssna på Jiggs ”Min jojo” för att komma i rätt stämning.

Kommentera

