En helgdag på kontoret

Jag spenderade nationaldagen på jobbet eftersom jag inte har något liv i Markaryd. Det är på ett sätt ganska skönt att jobba ensam:

  • Ingen klagar på ens musiksmak (man kan spela precis så högt man vill)
  • Ingen klagar på ens sångröst när man sjunger med i den musik man spelar precis så högt man vill
  • Valet av projekt är helt fritt och man får själv prioritera
  • Inga testare som börjar sina meningar med ”Du Åke…Jag har hittat en bugg med…”

Det är faktiskt riktigt behagligt och jag har hunnit med en hel del, trots att flödet fortfarande följer mallen:

  1. Skriv Kod
  2. Fungerar koden gå till 4 annars forstätt
  3. Läs datablad, gå till 1
  4. Nästa problem…

I mitt fall har steg 1-3 varit 10 ggr mer frekvent än steg 4, men så är det i upplärningsfasen intalar jag mig själv.

Mitt kontor

Mitt skrivbord (notera flaggan dagen till ära)

Kommentera

