Böcker är fascinerande djur

Jag har nu snart läst ut alla böcker jag beställde från adlibris: Tim Powers On Stranger Tides (spännande till näst sista sidan), David Webers andra Honor Harrington-bok (fylld av politik och fantastiska rymdslag) och jag är på sluttampen av Oliver Sacks autobiografi ”Uncle Tungsten, Memories from a Chemical Boyhood”. ”Uncle Tungsten” är nog den bok som överraskat mest, den har till och med lyckats väcka ett intresse för kemi i mig. ända sedan gymnasiekemin har jag verkligan avskytt ämnet så det är definitivt en prestation =)

Uncle Tungsten, a Chemical Boyhood” handlar i första hand om Sacks uppväxt och hur kemi var en stor del av hans liv. Det jag tyckte var mest intressant var dock de utsvävningar som boken gör till kortare historiska skildringar av hur dagens kemi har formats.

Eftersom böcker tar slut har jag arbetat på min önskelista på adLibris som nu innehåller bland annat följande böcker:

DARK LADIES
V FOR VENDETTA
GHOST WAR
HG WELLS THE SCI FIC
SIRENS OF TITAN
RAFT

Etiketter: ,

Ett svar to “Böcker är fascinerande djur”

  1. bumn Says:

    I was suggested this blog by way of my cousin. I am no longer sure
    whether this post is written via him as no one else realize
    such certain approximately my trouble. You’re amazing!
    Thank you!

Kommentera

