Varför nöjer man sig bara inte med en förkylning?

Jag har varit sjuk (och är väl fortfarande lite sjuk) sedan en och en halv vecka ungefär (en medioker ursäkt för bristen på nytt material här). Och jag nöjer mig inte med förkylning utan jag måste gå och dra på mig bältros av alla sjukdomar. Bältros är bara skadligt om man får en allvarlig variant eller om det är i ansiktet då sjukdomen kan drabba ett öga och orsaka nedsatt syn. Jag fick bältros i ansiktet. Mitt öga svällde igen ett par dagar men enligt en ögonläkares utsago verkar det som att själva ögat klarade sig undan utan problem.

Nu mår jag ganska bra svullnaden kring ögat har gått ner och mina utslag har börjat mörkna, dock så kliar och ”bränner” det fortfarande i området. Jag är iallafall i skick att återvända till arbetet på onsdag.

Vår

Det är iallafall vår =)

2 svar to “Varför nöjer man sig bara inte med en förkylning?”

  1. Christina W Says:

    Om man nu ska vara sjuk kan man väl dra på sig något mer intressant. Jag menar hur intressant är en vanlig förkylning? Lite bältros får ju genast intresset att stiga och uppmärksamheten kring fallet kan du njuta av länge. Du kan ju exempelvis se lite suddigt en sen lördagsnatt och hänvisa till bältrosen du drabbades av. Detta kan ge många poäng. ;-)

  2. akeinexile Says:

    Helt sant, det är roligare med ”exotiska” sjukdomar i efterhand men inte när man har dom. Jag kommer iallafall från och med nu hänvisa till bältrosen när jag ser lite suddigt tidigt på söndagsmorgonen =)

Kommentera

