Inget nytt under solen

Det har inte hänt något särskilt på ett bra tag nu, jag har jobbat på i Markaryd och börjar ha fixat de flesta öppna buggar i de maskiner jag arbetar med. Med lite tur kan den senaste mjukvaran släppas till produktion i veckan.

Iförrgår fyllde min lillasyster 20: Grattis! Jag åker norrut över påsk för att överlämna en födelsedagspresent. Jag har i den vevan blivit bjuden på fest sedan att gå på Club Greyscale, vilket är festligt =)

Igår lyckades jag komma över det femte Bone-albumet ”Rock Jaw Master of the Eastern Border”. Det var mycket kortare än album nummer fyra och har en lite mer lättsam stämning än sin föregångare, mycket tack vare de två mycket korkade råttvarelserna samt att album fyra var väldigt dramatisk bitvis.

Jag har också tagit mig halvvägs igenom Tim Powers  ”On Stranger Tides”, och jag måste säga att jag gillar den skarpt! Den har allt en bra piratbok (om det inte är en bok som strävar efter att vara historiskt korrekt) skall ha: pirater, Voodoo, sjöslag, spökskepp, en ung kvinna i nöd och sist men inte minst rom.  En mycket trevlig bok för mörka kvällar. (jag får skynda mig på att läsa ut den, vi har inte så många mörka kvällar kvar nu…)

Kommentera

